CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION: ANALYSIS WITH ACCOUNTING PROFESSIONALS FROM SERGIPE

Conteúdo do artigo principal

Anny Karolinny Silva de Souza
https://orcid.org/0000-0003-4990-9349
Gilvânia Francielle Silva Mendonça
https://orcid.org/0000-0001-7769-5945
Ronalty Rocha
https://orcid.org/0000-0003-4943-4195
Adrianne Garcia
https://orcid.org/0000-0001-8377-2548

Resumo

This study aimed to analyze the perception of the accounting professional about the importance of continuing education. For this, research was performed with a quantitative and qualitative approach, of simple descriptive character and application of descriptive statistical techniques. A questionnaire with open and closed questions by NBC PG 12 was used as a data collection instrument. Thus, a sample of 67 respondents was obtained, representing professionals registered with the Regional Accounting Council of the State of Sergipe (CRC/SE). The main results indicated that Sergipe accountants adopt mixed and face-to-face teaching modalities in universities, consulting companies, and courses offered by the regional Accounting Council, in the modalities of knowledge acquisition and teaching.

Keywords: Continuing education. Accounting.  NBC PG 12.

Detalhes do artigo

Como Citar
CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION: ANALYSIS WITH ACCOUNTING PROFESSIONALS FROM SERGIPE. (2023). Revista UNEMAT De Contabilidade, 11(22), 20-36. https://doi.org/10.30681/ruc.v11i22.5033
Seção
Artigos
Biografia do Autor

Anny Karolinny Silva de Souza, Centro Universitário Maurício de Nassau, UNINASSAU/AJU

Graduanda em Ciências Contábeis pelo Centro Universitário Mauricio de Nassau. Coordenadora de Orçamento e Finanças do Instituto Tecnológico e de Pesquisas do Estado de Sergipe (ITPS).

Gilvânia Francielle Silva Mendonça, Centro Universitário Maurício de Nassau, UNINASSAU/AJU

Graduada em Ciências Contábeis pelo Centro Universitário Mauricio de Nassau. Encarregada do Departamento Paralegal da Contabilizar – Contabilidade Empresarial.

Ronalty Rocha, Universidade Federal de Sergipe (UFS)

Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal de Sergipe (PROPADM/UFS). Docente do Departamento de Administração da Universidade Federal de Sergipe (DAD/UFS).

Adrianne Garcia, Fundação Getúlio Vargas (FGV)

Doutoranda em Administração pela Fundação Getúlio Vargas (FGV). Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal de Sergipe (PROPADM/UFS). 

Como Citar

CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION: ANALYSIS WITH ACCOUNTING PROFESSIONALS FROM SERGIPE. (2023). Revista UNEMAT De Contabilidade, 11(22), 20-36. https://doi.org/10.30681/ruc.v11i22.5033

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