Foreign language learning as a social right: a discursive analysis of English teachers’ narratives

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30681/2594.9063.2023v7n2id12006

Keywords:

Discourse Analysis, Social Rights, English learning

Abstract

Based on narratives of English teachers in the city of Parintins-AM, this article aims to problematize issues related to the fact that learning English is crossed by capitalist logic, thus threatening the social right that we all have to Language Education, The methodology for analyzing the words of the teachers participating in this research follows the principles and procedures of Discourse Analysis (ORLANDI, 2013). The results show that, even in the midst of speeches that erased the possibility of displacement of the research participants, they did not listen to opposing voices and found ways to assert their rights.

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Author Biography

  • Patricia Christina dos Reis, Universidade do Estado do Amazonas

    Possui graduação em Letras pela Universidade Federal de Ouro Preto (1997) e especialização em Comunicação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1999). Cursou mestrado na Universidade do Mississippi (2002), como bolsista da Fulbright. Trabalhou como Leitora Brasileira na Universidade das Índias Ocidentais, Jamaica (2008-2012). Cursou doutorado na Universidade Federal de Minas Gerais (2018-2021), seguindo a linha de pesquisa em Ensino e Aprendizagem de Línguas Estrangeiras, da área de concentração em Linguística Aplicada do POSLIN. É professora adjunta da Universidade do Estado do Amazonas, campus de Parintins.

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Published

2023-11-29

How to Cite

Reis, P. C. dos. (2023). Foreign language learning as a social right: a discursive analysis of English teachers’ narratives. Traços De Linguagem - Revista De Estudos Linguísticos, 7(2). https://doi.org/10.30681/2594.9063.2023v7n2id12006