CREATION OF AN INTERACTIVE MURAL ABOUT GARBAGE THROUGH THE PADLET APPLICATION
DOI:
https://doi.org/10.30681/recs.v13i1.11153Keywords:
Dynamic Classes; Teaching and learning; Interactive Wall; Padlet; Educational technology.Abstract
Technology is strongly present in today's society, many areas such as education, security and health can be greatly benefited by technology. In this sense, the study in vogue brings reflection on the use of technology in teaching. Its objective is to promote fun and meaningful learning on the subject of garbage and recycling to students of the 4th of Elementary School of a public school in Juína-MT through technology, specifically through the use of the Padlet platform. The research methodology is characterized as participatory, with a qualitative approach, applied and explanatory in terms of its objective. For data collection, a logbook, recordings and photographs were used. The analysis of the results was performed through content analysis. As a result of the research, the Padlet platform proved to be a great ally to streamline classes, drawing students' attention to them, as well as its use with an educational objective allowed the development of important skills for the 21st century, such as creativity and imagination.
Downloads
References
BARDIN, Laurence. Análise de conteúdo. Traduzido por Luís Antero Reto, Augusto Pinheiro. São Paulo: Edições 70, 2016.
BOGDAN, Robert; BIKLEN, Sari Knopp. Investigação qualitativa em educação: uma introdução à teoria e aos métodos. 11. ed. Portugal: Porto Editora, 1994.
BORGES, Darling Katiuscia de Goes; FARIAS, Sidilene Aquino de; SOUZA, Katiuscia dos Santos de. Criticidade e responsabilidade socioambiental a partir da temática lixo urbano. REnCiMa, v. 11, n. 3, p. 159-175, 2020. Disponível em: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/article/view/2468 . Acesso em: 10 dez. 2021.
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2017.
GIL, Antonio Carlos. Métodos e Técnicas de Pesquisa Social. 6. ed. São Paulo: Editora Atlas S. A., 2008.
MORAN, José. Educação e Tecnologias: Mudar para valer! Papirus, 21. ed., p.12-14, 2013.
MORAN, José. Mudando a educação com metodologias ativas. Coleção Mídias Contemporâneas. Convergência Midiáticas, Educação e Cidadania: aproximações jovens, v. 2. Carlos Alberto de Souza e Ofelia Elisa Torres Morales (orgs.). PG: Foca Foto-PROEX/UEPG, 2015.
OLIVEIRA, Maria Marly de. Sequência Didática Interativa no processo de formação de professores. Petrópolis: Vozes, 2013.
PERRENOUD, Philippe. 10 Novas competências para ensinar - Convite à viagem. Tradução de Patrícia Chittoni Ramos. Porto Alegre: Artmed, 2000.
SILVEIRA, Denise Tolfo; CÓRDOVA, Fernanda Peixoto. Métodos de Pesquisa. Unidade 2 – A pesquisa científica. Porto Alegre: Editora da UFRGS, 2009.
THIOLLENT, Mitchel. Notas para o debate sobre pesquisa-ação. In: BRANDÃO, Carlos Rodrigues. Repensando a pesquisa participante. São Paulo: Brasiliense, 1999.
ZABALA, Antoni. A prática educativa: como ensinar. Porto Alegre: Penso, 2014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Educação, Cultura e Sociedade
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
A Revista Educação, Cultura e Sociedade – RECS utiliza o Padrão de Licença Creative Commons na modalidade Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Deste modo, você é livre para:
Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer meio ou formato;
Adaptar — remixar, transformar e construir sobre o material.
Nos seguintes termos:
Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se as alterações foram feitas. Você pode fazê-lo de qualquer maneira razoável, mas não de qualquer forma que sugira que o licenciante endossa você ou seu uso.
Não Comercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
ShareAlike — Se você remixar, transformar ou construir sobre o material, você deve distribuir suas contribuições sob a mesma licença que o original.