Using the web 2.0 to enhance the teaching and learning experience in the ESL classroom
DOI:
https://doi.org/10.30681/ecs.v5i2.1895Resumo
The use of technology in the classroom setting has been used successfully throughout the years. Plenty of English as Second Language (ESL) students had benefitted from this in order to achieve fluency. Nowadays, ESL instructors are integrating the Web 2.0 in to the classroom setting. According to O’Reilly (2005), this type of technology empowers the end user. Based on this, educators use the Web 2.0 and it’s core based on blogs, wikis and podcasts with plenty of opportunities for the learner. The Web 2.0 offers the learner with a variety of activities that enhance his learning and at the same time motivates him. Power tools are common in the Web 2.0 and enable the learning process because provide alternatives to the ESL learners to work with technology they know.
Keywords: Web 2.0; ESL; teaching; learning.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
A Revista Educação, Cultura e Sociedade – RECS utiliza o Padrão de Licença Creative Commons na modalidade Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Deste modo, você é livre para:
Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer meio ou formato;
Adaptar — remixar, transformar e construir sobre o material.
Nos seguintes termos:
Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se as alterações foram feitas. Você pode fazê-lo de qualquer maneira razoável, mas não de qualquer forma que sugira que o licenciante endossa você ou seu uso.
Não Comercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
ShareAlike — Se você remixar, transformar ou construir sobre o material, você deve distribuir suas contribuições sob a mesma licença que o original.