A COLLABORATIVE APPROACH FOR READING CRITICALLY IN ENGLISH

Autores/as

  • Maísa Helena Brum Universidade Federal de Santa Maria

DOI:

https://doi.org/10.30681/rln.v10i23.7254

Resumen

This article discusses the collaborative process established by an in-service and a pre-service teacher within a continuing education program developed at a public school in the city of Santa Maria, RS. The results show that the teachers engaged themselves in the collaborative teaching practice and successfully oriented the students in the development of the proposed activities. In this sense, the teaching of English based on critical approaches can broaden the students' engagement into social practices, contributing to their development as citizens (SCHLATTER, 2009).

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Biografía del autor/a

  • Maísa Helena Brum, Universidade Federal de Santa Maria
    Doutoranda e bolsista CAPES do Programa de Doutorado em Estudos Linguísticos pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Mestre em Estudos Linguísticos pela UFSM. É licenciada em Letras-Inglês e Respectivas Literaturas pela UFSM e graduanda do curso de Letras-Português/EAD pela mesma universidade. É integrante do Laboratório de Pesquisa e Ensino de Leitura e Redação (LabLeR). Atuou como professora substituta do Departamento de Letras Estrangeiras Modernas da Universidade Federal de Santa Maria e do Núcleo de Línguas da UFSM (Programa Inglês sem Fronteiras). Seus interesses de pesquisa envolvem temas relacionados à Pesquisa Colaborativa, Formação de Professores, Argumentação, Multiletramentos e Ensino de Língua Inglesa.

Publicado

2017-11-07

Cómo citar

A COLLABORATIVE APPROACH FOR READING CRITICALLY IN ENGLISH. (2017). Revista De Letras Norte@mentos, 10(23). https://doi.org/10.30681/rln.v10i23.7254