CLASSICS OF SOCIOLOGY FROM EVERYDAY STORIES: A DIDACTIC APPROACH TO TEACHING
DOI:
https://doi.org/10.30681/ecs.v15i1.12613Keywords:
Teaching Sociology; daily; didactic approach.Abstract
This article presents a sociology teaching experience carried out with students from the technical course in Chemistry integrated into high school. Sociology, in the context of the technical course, is part of the polytechnic nucleus, whose basic element is to connect the technological area with the basic one, in this way, in addition to seeking to denaturalize the social, the area needs to base the production of human work as a creative enhancer , in its social, economic and political development. In this way, the text shows that the dramatization of everyday stories intertwined with the concepts of classic sociology authors promote a significant learning experience. Finally, it is concluded that the discipline of sociology is necessarily theoretical and practical, being a scientific reflection on human action and its various potentialities, which must, at the basic education level, present analytical potentialities through feasible examples, to better understanding, understanding, imagination and transformation of young and adult students.
Downloads
References
BARBOSA, Maria Lígia de Oliveira; QUINTARENIRO, Tânia; RIVEIRO, Patrícia. Conhecimento e imaginação: sociologia para o ensino médio. Belo Horizonte: Autêntica Editora. 2012.
GUIMARÃES NETO, Euclides; GUIMARÃES, José Luis Braga; ASSIS, Marcos Arcanjo de. Educar pela sociologia: contribuições para a formação do cidadão. Belo Horizonte: RHJ, 2012.
Projeto Político Pedagógico do Curso Técnico Integrado, IFFAR, Campus Alegrete, 2020.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Revista Educação, Cultura e Sociedade

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
A Revista Educação, Cultura e Sociedade – RECS utiliza o Padrão de Licença Creative Commons na modalidade Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Deste modo, você é livre para:
Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer meio ou formato;
Adaptar — remixar, transformar e construir sobre o material.
Nos seguintes termos:
Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se as alterações foram feitas. Você pode fazê-lo de qualquer maneira razoável, mas não de qualquer forma que sugira que o licenciante endossa você ou seu uso.
Não Comercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
ShareAlike — Se você remixar, transformar ou construir sobre o material, você deve distribuir suas contribuições sob a mesma licença que o original.